مقالات

فشار لاستیک در هوای سرد چقدر باشد؟

فشار لاستیک در زمستان باید چند باشد؟

فشار صحیح باد لاستیک‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل برای اطمینان از ایمنی و عملکرد بهینه خودرو است. این امر به خصوص در هوای سرد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا کاهش دما می‌تواند به طور قابل توجهی بر فشار باد لاستیک‌ها تأثیر بگذارد. در ادامه به این موضوع اشاره می کنیم که فشار لاستیک در هوای سرد چقدر باشد .

فشار لاستیک در زمستان باید چند باشد؟

باد لاستیک در هوای سرد چقدر باید باشد؟ میزان باد لاستیک در زمستان و تابستان با یکدیگر تفاوت زیادی دارد؛ زیرا در هوای سرد و گرم فشارهای مختلفی به لاستیک وارد می‌شود. در فصل سرد سال به دلیل انقباض خودرو فشار زیادی به لاستیک وارد می‌شود و به همین دلیل باید به فشار آن توجه زیادی داشت. با توجه به اینکه شما در چه محلی زندگی می‌کنید و چقدر هوا سرد است، باید فشار لاستیک خود را هر چند روز یک بار چک کنید.

بازه مناسب برای فشار لاستیک‌ها در فصل زمستان بین ۳۰ تا ۳۵ psi است. اگرچه فشار باد برای لاستیک خودروهای مختلف با یکدیگر یکسان نیست اما این رنج از فشار می‌تواند گزینه مناسبی برای آنها محسوب شود. به عنوان مثال برای لاستیک پراید باید باد خودرو در فصل زمستان ۳۰ یا ۳۲ باشد. شما می‌توانید در هنگام تنظیم باد لاستیک از فردی متخصص کمک بگیرید که میزان دقیق آن را برای شما با توجه به خودرویی که دارید مشخص کند.

کاهش فشار باد لاستیک در زمستان چگونه است؟

تاثیرات آب و هوا بر باد لاستیک بسیار زیاد است. در هوای سرد اتفاقات عجیبی برای لاستیک خودروها به وجود می‌آید و با هر بار سرد شدن هوا فشار لاستیک کاسته می‌شود. در هوای سرد عملکرد لاستیک به خطر می‌افتد و باید برای جلوگیری از خطرات آن فشار درونی لاستیک‌ها را به طور دقیق تنظیم کرد. برای این کار می‌توانید لاستیک‌ها را به صورت دستی چک کنید تا فشار مناسبی داشته باشند.

هرچه میزان کاهش دما در فصل زمستان بیشتر باشد، اثرات بیشتری در میزان فشار باد لاستیک خودرو می‌گذارند. شما در ابتدای فصل زمستان و با سرد شدن هوا باید ابتدا فشار لاستیک‌های خودروی خود را تنظیم کنید و این کار باید در فاصله زمانی مشخص به طور منظم انجام شود. سرد شدن هوا باعث می‌شود فشار لاستیک به اندازه 10 درجه فارنهایت کم شود.

فشار لاستیک در زمستان باید چند باشد؟

استفاده از لاستیک‌های مخصوص زمستان

در صورتی که وقت کافی برای تنظیم فشار باد لاستیک‌های خودرو ندارید و می‌خواهید از یک لاستیک مناسب در فصل زمستان استفاده کنید به شما توصیه می‌کنیم که لاستیک‌های مخصوص فصل را خریداری کنید. لاستیک‌های مخصوص زمستان با لاستیک‌های معمولی تفاوت بسیار زیادی دارند. در تولید لاستیک‌های زمستان از درزهای مختلفی استفاده می‌شود که روی آنها لبه‌های کوچکی وجود دارند.

این لاستیک از لیز خوردن خودرو جلوگیری کرده و شیار عمیق آن نیز باعث می‌شود که وجود آب زیاد نتواند مانع حرکت خودرو و عدم کنترل آن شود. در تولید لاستیک‌های زمستانی از موادی مثل سیلیکون و لاستیک طبیعی استفاده می‌شود. با توجه به عدم استفاده از لاستیک‌های مصنوعی در تولید این لاستیک‌ها، این نوع لاستیک بسیار نرم‌تر از لاستیک‌های چهار فصل است.

نرم بودن لاستیک‌ها باعث چسبندگی بیشتر به سطح جاده در فصل سرد سال می‌شوند تا بتوانند از جاده‌های برفی و لغزنده به راحتی عبور کنند. در برخی از کشورها استفاده از این لاستیک‌ها در فصل زمستان اجباری است و در صورت عدم استفاده از آن باید جریمه پرداخت. استهلاک این لاستیک‌ها به دلیل استفاده از مواد نرم بیشتر است. لاستیک‌های زمستانی برای دمای زیر ۷ درجه تولید می‌شوند و این باعث می‌شود که به راحتی بتوان در جاده‌هایی که سطح سردی دارند رانندگی کرد.

یکی از نکات مهم برای مراقبت از خودرو در هوای سرد و گرم استفاده از لاستیک‌های متناسب با دما است. اگر بودجه کافی برای خرید لاستیک‌های مناسب فصل را داشته باشید، می‌توانید از خودروی خود به خوبی مراقبت کنید. با توجه به اینکه برندهای مختلفی در بازار وجود دارند باید یک مجموعه معتبر را برای خرید خود انتخاب کنید تا محصول با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از باد نیتروژن در زمستان خوب است؟

شاید برای شما همین سوال پیش آید که آیا می‌توان از باد نیتروژن در زمستان برای تنظیم فشار باد خودرو استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده از باد نیتروژن در زمستان گزینه بسیار مناسبی است. با توجه به اینکه اتم نیتروژن بزرگتر از اتم اکسیژن است خروجی و نشتی آن هم از تایر خودرو بسیار کم می‌شود.

خروجی گاز نیتروژن از لاستیک‌های خودرو نسبت به باد معمولی یک چهارم است و این باعث می‌شود که در فصل زمستان بتوان از باد نیتروژن استفاده کرد. استفاده از اتم نیتروژن باعث می‌شود که لاستیک‌ها دیرتر باد خود را از دست داده و کم باد شوند. اگر از باد نیتروژن در فصل زمستان استفاده شود مدت زمان کم شدن باد لاستیک زیاد می‌شود.

اگرچه باد نیتروژن به راحتی در دسترس نیست و هزینه بسیار زیادی برای تهیه آن باید پرداخت شود، اما اگر بتوانید از باد نیتروژن استفاده کنید، فشار داخلی لاستیک خودروی شما تناسب زیادی پیدا خواهد کرد. استفاده از باد نیتروژن نیاز به اندازه‌گیری بسیار دقیقی دارد؛ بنابراین اگر قصد استفاده از نیتروژن را دارید باید برای تنظیم فشار آن به یک مجموعه معتبر و متخصص مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *