مقالات

اسپری پنچری لاستیک چه کاربردی دارد؟

اسپری پنچرگیری یا باد کننده تایر چیست؟

اسپری پنچرگیری چیست و چه کاربردی دارد؟ شاید برای شما هم پیش آمده است که در حال رانندگی باشید و به یکباره لاستیک ماشین پنچر شده باشد. شاید با وقوع آن، سردرگم شده باشید که چیکار باید انجام دهید؛ به‌ویژه که گاهی در شرایط نامساعد این اتفاق می‌افتد و ممکن است لاستیک زاپاس همراه خود نداشته باشید . این مشکل ممکن است به دلیل عدم پیدا کردن میزان باد صحیح تایر خودرو نیز پیش آید . بهترین راه حلی که در این‌گونه مواقع پیشنهاد می‌شود، استفاده از اسپری پنچری لاستیک است. ما در مطلب امروز نحوه استفاده از این وسیله را به شما یادآور می‌شویم. اگر به مطلب امروز علاقمند هستید با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.‌

تاریخچه ای در مورد ساخت اسپری پنچرگیری و باد کننده تایر

اسپری پنچرگیری یکی از محصولاتی است که توسط شرکت‌های تولیدی ساخته می‌شود. شرکت‌های تولید کننده از گاز بوتان در تولید پنچرگیرهای اضطراری تایر استفاده می‌کنند. گاز بوتان، گازی با قابلیت اشتعال و انفجار بوده و خطرناک است اما به تازگی از گاز غیر قابل اشتعال در فرمولاسیون آن استفاده می‌شود. اسپری پنچرگیری و باد کننده اضطراری تایر از مواد منحصر به فردی برخوردار است که بعد از اینکه به تایرهایی که دارای سوراخ به قطر ۵ میلی‌متر هستند، اسپری شوند سوراخ‌ها را پر می‌کنند و از خود گازی خنثی و غیر قابل اشتعال منتشر کرده و تایر را در مدت چند ثانیه باد می‌کنند. این اسپری برای انواع تایرها، تیوب دار – بدون تیوب (تیوب لس) و برای انواع خودروهای سواری سبک و موتورسیکلت استفاده می‌شود.

 

اسپری پنچری لاستیک

 

اسپری پنچرگیری یا باد کننده تایر چیست؟

اسپری پنچرگیری یا بادکننده تایر محصول جدید و بی‌نظیر است که به وسیله آن قادر خواهید بود در زمان کم در حدود ۱ الی ۲ دقیقه و بدون اینکه نیاز به تعویض چرخ داشته باشید، به برطرف کردن پنچری تایر بپردازید و آن را باد کنید. بعد از اینکه پنچری را به‌طور موقتی با این اسپری رفع کردید، می‌توانید در اولین فرصت در زمان و مکان مناسب تایر پنچر را عوض کنید.

 

اسپری پنچری تایر

 

کاربرد اسپری پنچرگیری لاستیک

وقتی لاستیک ماشین، پنچر شود با در اختیار داشتن اسپری پنچرگیری لاستیک می‌توان مشکل را برطرف کرد و به راه خود ادامه داد. با این اسپری معمولا بدون اینکه به وسیله و ابزار دیگری نیاز باشد، می‌توان یک لاستیک را در زمان کمی تعمیر کرد و بار دیگر آن لاستیک را مورد استفاده قرار داد.

برای استفاده از این اسپری باید دکمه اسپری را فشار دهید و محتویات اسپری را از طریق دریچه داخل تایر تخلیه کنید. با این کار سوراخ موجود را آب‌بندی می‌کنید و به این ترتیب می‌توانید به رانندگی ادامه دهید. از اسپری پنچرگیری لاستیک برای تعمیر انواع لاستیک اتومبیل، موتور سیکلت و کاروان‌هایی با بوش داخلی یا بدون آن استفاده می‌شود؛ همچنین از آن می‌توان برای تعمیر فوری و بازگرداندن تویی داخلی سوراخ شده مورد استفاده قرار داد. با این ابزار می‌توانید سوراخ‌های کمتر از ۵ میلی‌متر را بدون اینکه در فرم لاستیک تغییر حالت داده شود، ترمیم کنید.

نحوه استفاده از اسپری پنچرگیری لاستیک

در جاده‌ها، انواع و اقسام اجسام ریز مانند شیشه، میخ و سنگ‌ریزه پیدا می‌شوند که به لاستیک ماشین یا دوچرخه و موتور آسیب می‌رسانند. اگر لاستیک با این اشیا سوراخ شود و آسیب ببیند، هوای داخل لاستیک، کم کم خالی می‌شود و دیگر قادر نیستید به راه خود ادامه دهید. در این‌گونه مواقع باید خودرو یا دوچرخه و موتور را به حاشیه خیابان هدایت کنید و سپس پیاده شوید و بعد از آن به‌خوبی بررسی کنید تا سوراخ روی لاستیک را بیابید. پس از آن باید بررسی کنید که آیا استفاده از اسپری پنچرگیری مناسب است یا خیر. در صورتی که پس از بررسی متوجه شدید لاستیک شرایط زیر را دارد از اسپری لاستیک استفاده نکنید. این شرایط عبارتند از:

  • لبه یا دیواره تایر خودرو صدمه دیده یا پاره شده باشد.
  • سوراخی که روی لاستیک به وجود آمده است در قسمت اصلی آج نباشد.
  • سوراخ مورد نظر بیشتر از 4 میلی‌متر قطر داشته باشد.

اگر پنچری لاستیک مطابق با شرایط بالا نبود استفاده از اسپری پنچری لاستیک خودرو مناسب است. نحوه استفاده از این اسپری به ترتیب زیر است:

  1. ابتدا اقدام به باز کردن دریچه والو لاستیک کنید و به متصل کردن اسپری پنچرگیری به والو بپردازید.
  2. از میزان بادی که برای لاستیک مناسب است آگاهی پیدا کنید.
  3. به کمک ضامن، اسپری را در تایر تخلیه کنید.
  4. به بررسی لاستیک بپردازید و با سرعت ثابت و استانداردی شروع به رانندگی کنید.
  5. بعد از اینکه مسیر کوتاهی را طی کردید بار دیگر تایرها را بررسی کنید.
  6. در اولین فرصتی که فراهم شد به اتصال تایر زاپاس خود بپردازید.

 

اسپری پنچری تایر

 

مزایای اسپری پنچرگیری لاستیک

برای افزایش سرعت پنچرگیری تایر، از اسپری پنچرگیری استفاده می‌شود. چون این اسپری‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود است، برای خرید این اسپری باید ابتدا از خودروی خود اطلاعات کاملی داشته باشید و اسپری مناسب را خریداری کنید. به‌طور کلی مزایای این اسپری‌ها عبارتند از:

  • به‌راحتی حمل‌ونقل می‌شود.
  • به سرعت کار می‌کند.
  • برای استفاده از آن به ابزار پنچرگیری مانند جک نیاز نیست.
  • می‌توان با آن به تعمیر روزنه هایی با اندازه ۴ تا ۵ میلی‌متر پرداخت.
  • ماده به کار رفته در آن بو ندارد.
  • استفاده از این اسپری به‌راحتی امکان‌پذیر است و کاربر می‌تواند به‌آسانی، نازل قوطی را به سوزن دریچه تایر متصل کرده و محتویات قوطی را وارد تایر کند.
  • بعد از اینکه محتویات قوطی وارد تایر شوند، سوراخ ایجاد شده پر می‌شود و می‌توان بدون تعویض تایر رانندگی کرد.
  • استفاده از این اسپری فقط یک یا دو دقیقه زمان می‌برد.
  • این اسپری برای افرادی که دوست ندارند از تایرهای یدکی استفاده کنند یا برای افرادی که خودروی آنها، لاستیک یدکی ندارد، گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

سخن پایانی

در هنگام رانندگی در جاده‌ها ممکن است لاستیک خودرو یا وسیله نقلیه دیگر به اشیا تیز مانند میخ و شیشه و … برخورد کند و لاستیک را سوراخ کند. برای رفع سوراخ لاستیک و برای اینکه بتوانید به مسیر خود ادامه دهید لازم است از اسپری پنچرگیری لاستیک استفاده کنید. ما در مطلب امروز به کاربردها و روش استفاده از این اسپری پرداختیم. اگر در مورد این اسپری به اطلاعات بیشتری نیازمند هستید می‌توانید با مراجعه به سایت ما یعنی سایت ایران مارشال با همکاران ما ارتباط بگیرید و سوالات خود را از آنها بپرسید. آنها در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *