مقالات

لاستیک کومهو بخریم یا نکسن ؟

لاستیک کمهو بخریم یا نکسن

اگر به لاستیک جدید خودرو نیاز دارید، عوامل زیادی وجود دارند که باید قبل از خرج کردن پول خود در نظر بگیرید. به هر حال، کیفیت تایر و قیمت تایر دو عامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. ما در این مقاله لاستیک‌ کومهو و نکسن را با هم مقایسه می‌کنیم و به شما می‌گوییم که لاستیک کمهو بخرید یا نکسن و کدام یک لاستیک بعدی شما باشد.

مقایسه تایر کمهو یا نکسن

تایر کمهو و نکسن دو برند کره‌ای هستند که تا حدود زیادی توانسته‌اند بازار لاستیک خودرو را از آن خود کنند. در مورد این که لاستیک کمهو بخریم یا نکسن، مطالب برای گفتن زیاد است. در ادامه همراه ما باشید تا این دو را با هم مقایسه کنیم:

لاستیک کومهو

شروع فعالیت شرکت لاستیک کومهو به سال 1960 میلادی برمی‌گردد. سال‌های اولیه برای Kumho نسبتاً عالی بود؛ زیرا آن‌ها موفق شدند با Uniroyal (تولید‌کننده بزرگ لاستیک در ایالات‌متحده) رقابت کنند و گواهی تایید DOT را دریافت نمایند. در حال حاضر، Kumho در 15 شرکت برتر تایر در جهان قرار دارد. خانواده تایر کومهو شامل موارد زیر است:

  • Kumho ECSTA: این تایر در هر دو فرم تابستانی و تمام فصل ارائه می‌شود. این نمونه کار فوق العاده بی‌صدا و کشش فراوانی در همه سطوح دارد.
  • Kumho SOLUS: هدف از تولید این خانواده، ارائه طول عمر بالا، راحتی، ظرافت، کارایی و انعطاف‌پذیری است؛ زیرا اکثر این تایرها تمام فصل هستند.
  • Kumho WINTERCRAFT: این خانواده، به‌طور انحصاری تایرهای زمستانی را تولید می‌کند. برخی از مدل‌های این لاستیک، همچنین می‌توانند به گل‌میخ‌هایی مجهز شود که کشش یخ بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.
  • Kumho I*ZEN: این خانواده برای رانندگی در زمستان و عبور از کوهستان طراحی شده‌اند و تقریبا می‌توان گفت این نمونه کار را در اکثر برندهای تایر نمی‌بینید.
  • Kumho CRUGEN: این خانواده، عمدتاً تایر تمام فصل با کشش خوب و ظرافت عالی را ارائه می‌دهد.
  • Kumho ROAD VENTURE: این لاستیک‌ها برای خودروهای شاسی‌بلند و کامیون‌ها مناسب هستند.

 

کمهو

لاستیک نکسن

Nexen نیز یک شرکت تولید تایر در کره جنوبی است که در سال 1942 در یانگسان، کره جنوبی تاسیس شد. در دهه 1990، این شرکت تلاش کرد تا بتواند به یک برند جهانی تبدیل شود که دقیقاً این اتفاق در دهه 2000 به وقوع پیوست. این روزها Nexen هنوز در صدر صنعت نیست، اما یک رقیب قوی در سطح متوسط است که کاملاً قادر است با برندی مانند Kumho رقابت کند.

در حال حاضر، این شرکت محصولات مختلفی را تولید می‌کند که برای همه نوع خودرو طراحی شده‌اند:

  • سری CP: در رده وسایل نقلیه مسافربری، سری CP شاید مشهورترین آن‌ها باشد. دارای چهار شیار پهن است که به منظور بهبود هندلینگ استفاده می‌شود. در مناطق مرطوب، این سری‌ها کشش خوبی را ارائه می‌دهند. علاوه، در سرعت‌های بالا عملکرد خوبی دارد و نویز کمتری را تولید می‌کنند. به طور کلی سری CP برای مناطق ساحلی ایده‌آل است.
  • سری N: خط N-Fera به طور خاص برای کامیون‌های سبک طراحی شده است. این لاستیک‌ها برای رانندگی در خارج از جاده ایده‌آل هستند.

 

نکسن

 

تایر کمهو بهتر است یا نکسن؟

تا به اینجا در مورد محصولات دو برند کمهو و نکسن توضیحاتی ارائه شد. اما در مورد این که لاستیک کمهو بخریم یا نکسن، نیاز است که تایرهای این دو شرکت را با هم مقایسه کنیم.

این دو برند لاستیک، وجه اشتراک دارند و کیفیت و عملکرد آن‌ها در جاده عالی است. در اینجا به برخی از مزایا و معایب هر برند نگاهی می‌اندازیم تا به سوال لاستیک کمهو بخریم یا نکسن جواب داده شود و مشخص شود کدام یک برای نیازهای شما بهترین است:

  • نوع تایر: لاستیک‌های تمام فصل در هر دو برند موجود هستند که به پایداری در شرایط مرطوب کمک می‌کند.
  • اندازه لاستیک:Nexen طیف گسترده‌ای از اندازه‌های تایر را برای مشتریانش ارائه می‌دهد. Kumho نیز اندازه‌های مختلفی را متناسب با نیاز وسیله نقلیه ارائه می‌دهد.
  • فشار تایر :Nexen دارای حداکثر فشار تایر بین 44 psi تا 50 psi است. Kumho دارای حداکثر فشار تایر بین 44 psi تا 51 psi است.
  • گارانتی مسافت پیموده شده: همه لاستیک‌ها دارای گارانتی مسافت پیموده شده مشخص هستند که پس از آن ممکن است مطابق انتظار عمل نکنند. نکسن دارای 2 سال گارانتی روی هر نمونه از تایرهایش دارد. لاستیک‌های کمهو تا 60000 مایل را پشتیبانی می‌کند.
  • رتبه بندی شاخص بار: رتبه بندی شاخص بار به معنای وزنی است که هر تایر می‌تواند تحمل کند. Nexen دارای شاخص بار 87 تا 94 است. Kumho   دارای شاخص بار 82 تا 102 است.
  • عمق آج:Nexe دارای عمق آج 11/32 است، به این معنی که دارای یک دیواره جانبی داخلی بسیار قوی است. Kumho دارای عمق آج 10/32 است، به این معنی که دیواره تایر تا حدودی نازک است.

 

لاستیک کمهو

 

سخن پایانی

با توجه به عواملی که ذکر شد لاستیک Nexen جهت مقاومت در برابر شرایط آب‌و‌هوایی مختلف ساخته شده است و دوام بیشتری دارد. در مقابل لاستیک Kumho برای پایداری، چسبندگی و راحتی در جاده مناسب است. از اینجا به بعد انتخاب لاستیک کمهو یا نکسن با خودتان است. شما می‌توانید براساس نیاز وسیله نقلیه خود گزینش انجام دهید. به طور کلی، Nexen با خدمات بهتر به مشتریان و پوشش گارانتی برنده می‌شود، در حالی که Kumho کشش قابل اعتمادتری را در تمام فصول ارائه می‌دهد.

 

 

11 دیدگاه در “لاستیک کومهو بخریم یا نکسن ؟

  1. علی حیدری گفت:

    👍👍👏👏

    1. عباسقلی صورتی گفت:

      سلام وقت بخیر. برای دنا اتومات لاستیک نکسن نرم هستش یا کوموهو؟ ممنون از راهنمایی شما

      1. iranmarshal گفت:

        درود ، بهترین گزینه برای خرید لاستیک دنا اتومات کمهو کره است از نظر نرمی و طول عمر بالایی که داره ارزش خرید لاستیک کومهو بیشتر می شود .

  2. مرادی گفت:

    درود برشما

    1. iranmarshal گفت:

      درود فراوان اگر سوالی در خصوص خرید لاستیک کمهو یا نکسن دارید در خدمتم

  3. محمد علی گفت:

    سلام . برای پزو پارس بنظرتون لاستیک نکسن بهتره یا کومهو؟ برای منطقه ای که تابستان خیلی گرم و زمستان نسبتا سرد ولی بدون برف و یخبندان . فقط بارون زیاد ؟

    1. iranmarshal گفت:

      درود فراوان
      بهترین گزینه خرید لاستیک کمهو برای پژو پارس هست ولی اگر لاستیک با قیمت مناسب تری مد نظر دارید تایر نکسن کره خرید بفرمایید .

  4. احمد رضا گفت:

    سلام، واسه ماشین بسترن بی ۳۰ لاستیک نکسن بخرم یا کومهو و دلیلش هم بگید!؟ تو بارندگی و جاده و نرمی میخوام عملکرد خوبی داشته باشه

    1. iranmarshal گفت:

      درود ، خرید لاستیک کمهو به دلیل نرمی و دوام بیشتر خیلی بهتره عملکرد بسیار خوبی هم در جاده های خیس داره

  5. محمدسام گفت:

    آیا برای سوناتا yf کوموهو خوبه یا نکسن

    1. iranmarshal گفت:

      خرید لاستیک هانکوک کره بهترین گزینه برای سوناتا وای اف می باشد . خرید لاستیک کمهو گزینه دوم و خرید لاستیک نکسن گزینه سوم از نظر کیفیت و نرمی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *