رویدادها

قوانین و مقررات جدید واردات لاستیک

قوانین-جدید-واردات-لاستیک

سازمان حمایت از مصرف کنندگان قوانین و مقررات جدید واردات لاستیک برای جلوگیری از سو استفاده سود جویان و دلالان اعلام کرده وارد کنندگان باید قیمت مصرف کننده را در سامانه 124 درج کنند . این قیمت گذاری در راستای کنترل و نظارت بازار با تاکیید بر لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی و ثبت قیمتها با احتساب سود مجاز مندرج در پورتال این سازمان به نشانی CPPO.mimt.gov.ir می باشد .

قوانین و مقررات جدید واردات لاستیک

قوانین و مقررات واردات لاستیک

قوانین و مقررات جدید واردات لاستیک خودروهای سبک ، نیمه سنگین و سنگین در دسته کالاهای تعزیری هستند و مشمول قوانین گران فروشی ، احتکار ، اختفاء و… می شود . در صورتی که ناظران و بازرسان تخلفی مشاهده نمایند طبق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد . واردات سایزهای رینگ 13 ، 14 و 15 نیز ممنوع اعلام شد تا مصرف کنندگان از محصولات داخلی استفاده نمایند . بازرگانانی که می خواهند این سایز لاستیک را وارد کنند با مبلغ گمرکی بالا مواجه خواهند شد . بطوری که اختلاف قیمت لاستیک ایرانی با خارجی حداقل سه برابر شود .

در ادامه قوانین و مقررات جدید واردات لاستیک ، ستاد تنظیم بازار اعلام کرد تمام لاستیک های خارجی و ایرانی باید در سامانه جامع تجارت داخلی ثبت و عرضه شود . این کار عملا ضربه سنگینی به بازارهای سراسر کشور وارد خواهد کرد ، از طرفی با حذف واسطه قیمت مصرف کننده تایر پایین خواهد آمد و مصرف کنندگان می توانند با قیمت مناسب تری لاستیک های خود را تهیه کنند .

با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران و تحریم های ظالمانه آمریکا ، قیمت لاستیک های خارجی روزانه افزایش می یابد . در حال حاضر مصرف کنندگان باید این بار سنگین را به دوش کشیده یا از تایرهای ساخت ایران استفاده کنند . هر چند بسیاری از سایزها در ایران تولید نمی شود ولی 30 در صد از مصرف داخلی را تامین می کند . امید است قوانین و مقررات جدید واردات لاستیک کمک شایانی در حل این مشکلات داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *